niedziela, 16 czerwca 2013

Inne ważki

Dzisiaj byłem nad urokliwym puszczańskim jeziorem. Prawdę mówiąc to jezioro nie ma nawet nazwy i jest zbiornikiem przeciwpożarowym utworzonym na Krasnej Rzece.




Nie zamierzałem uganiać się za ważkami, ale tyle ich było...
Zaczęło się od wylinki dostrzeżonej na jednej z roślin.




łątka stawowa (Coenagrion

łątka wczesna (Coenagrion pulchellum)
Tężnica wytworna (Ischnura elegans)

Łunica czerwona (Pyrrhosoma nymphula)

Zalotka torfowcowa (Leucorrhinia dubia)

Oczobarwnica większa (Erythromma najas)

Ważka ruda (Libellula fulva)

zalotka większa (Leucorrhinia pectoralis)
gatunek objęty w Polsce ochroną prawną

7 komentarzy:

  1. Ależ piękna kolekcja. Gratulacje :) A niby zbiornik taki niepozorny ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasami i nad kałużą można wiele zobaczyć :)
      uzupełniłem nazwy ważek, jeżeli masz jakieś uwagi to będę wdzięczny
      dzięki

      Usuń
  2. To tama sama modelka w różnych kreacjach, czy też różne? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Urocze foty. Ostatnio próbowałem ważki zrobić. Żadne nie wyszło na tyle ostre. Dlatego bardzo gratuluje udanych makro ujęć.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nasza wspólna znajoma z G+ napisała mi, że ważki są zbyt szybkie
      może i tak
      mi też nie każda fotka wychodzi
      myślę, że więcej jest tych złych ale staram się być cierpliwy, nie ganiam za ważkami tylko na nie czekam :)
      pozdrawiam

      Usuń
  4. Cudowne bo prawdziwe .!!
    Dziękuje.!

    OdpowiedzUsuń